Miért van szüksége gyakorlóvezetésre?

Írta: Hajdu Kristóf

2023.08.15.

Ahogyan azt már az oldalunkon megtettük bemutatkozásként, egy olyan szolgáltatás nyújtunk, amivel -iskola szinten- 2022-ig Debrecenben és környékén nem foglalkoztak. Valós vezetési tudást frissítsünk fel és adunk át. Jogositvánnyal és nem megfelelő mennyiségű vagy minőségű vezetési tapasztalattal rendelkező ügyfeleinknek biztosítunk egy motivációval és hasznos tudással kibélelt környezetet, ahol visszanyerheti a saját magába vetett hitét és biztonságos közlekedővé válhat. Szolgáltatásaink az alap elméleti tananyagokon és gyakorlati vezetéseken túl, versenypályán végrehajtott változatos vezetéstechnikai tréningekig tart. Legyen szó egy néhány napos vagy egy húsz éve porosodó jogosítványról, a csapatunk megtalálja az Önnek megfelelő képzést és az Ön által kitűzött célig vezetjük. 

De miért szükséges gyakorló vezetés?

Ha már idáig elolvasta ezt az írást, akkor a kérdés már minden bizonnyal felmerült Önben. Miért is akarna bárki is ilyen szolgáltatást igénybe venni, ha már van jogosítványa. Egyszer már bemutatta a forgalmi vizsga alatt, hogy tud vezetni, ugyan mi változhatott azóta? A gyakorlati vezetés, mint mozgáskoordináció tényleg olyan, mint a biciklizés, ha egyszer megtanulta az ember, akkor ugyan berozsdásodhatnak a dolgok, de néhány perc után visszatérnek a mozdulatok és minden visszatér a megszokott kerékvágásba. de vajon ugyanez elmondható az elméleti tudásunkról is? A saját környezetemben számos alkalommal találkoztam olyannal, aki -habár a közlekedés mozgáskoordinációs, mondhatni a mozgással járó része hibátlanul megy- olyan közlekedési szabályokat elfelejtett, amelyekért a forgalmi vizsgán bukás jár. De ez mégis, hogyan történhet meg? Úgy, hogy az elmélet hálátlan szerető és ha nem foglalkozunk vele, elhagy minket. Ha viszont az elméleti tudásunk igy megkophat, hogyan is tudjuk biztosítani azt, hogy a gyakorlati tudásunk nem válik veszélyforrássá? A részletes elméleti tudás nem csak arra jó, hogy a szabálytalanul közlekedő társunknak ezt jól az orra alá dörgöljük egy piros lámpánál, hanem időben észlelve azt, preventív jelleggel megelőzzük a veszélyhelyzet kialakulását. Egy egyenrangú kereszteződésben elszenvedett balesetben hiába ragaszkodunk ahhoz, hogy nekünk volt igazunk, azzal már a balesetet nem tudjuk visszacsinálni. Hogy miért ellenségünk az igazságérzetünk, azt ebben az írásban elolvashatja: Mi erre is nyújtunk megoldást azzal, hogy egy-egy ilyen passzív veszélyforrásra összefüggésében hívjuk fel a figyelmet és világtunk rá olyan részletekre, amelyek felett nagy eséllyel elmegy a tekintetünk és észre sem vesszük.

Fiatalon jogosítvány, utána vezetés hiánya

Ezen kivül, számtalan olyan helyzet alakulhat ki, amikor érdemes igénybe venni a képzéseinket. Ha nincs is ebben a cipőben, de minden bizonnyal ismer Ön is olyan embert, aki fiatalon megszerezte a jogosítványt, de nem volt autó, amit vezethetett volna és mire megkereste az árát, annyira megszokta a tömegközlekedést, hogy már nem is biztos, hogy önállóan mer változtatni. Egy ilyen újrakezdő, gyakorló képzés befektetés, ami megtérül, ellentétben azzal a sokszázezres jogosítvánnyal, ami még most is csak porosodik a fiók aljában vagy az irattartó legkevésbé frekventált oldalán. Ma már egyre kevésbé tekinthető luxuscikknek egy autó vagy a családonként a kettő autó. Ez a tendencia abban is “segít”, hogy egyre többen legyünk az utakon és emiatt még kevésbé megadva a lökést, ahhoz, hogy valaki újra nekilásson a vezetésnek. Az idő múltával, ez csak egyre nehezítheti, hogy elérje valaki a pontot, amikor újra kormányt mer a kezébe venni. Mi a legjobb idő egy fa ültetéséhez? Húsz évvel ezelőtt. Melyik a második legjobb időpont? Ma! Legyen ez az Ön faültetése, legyen ez a pont a MA!

Hogyan jutottunk el idáig?

Én személy szerint, az elmúlt közel tiz évet járművezetés oktatásával töltöttem, ahol számottevően olyan embereket kellett a jogosítványszerzés küszöbéig emelnem, akiknek semmilyen vezetési tapasztalata sincs. Szeretném azt hinni, hogy ezek az emberek -még, ha volt is sikertelen vizsgája- úgy emlékszik vissza a folyamatra, hogy könnyedén tud visszamosolyogni az együtt töltött időre és a most már visszatekintve amatőr hibákra, lefulladásokra. De sajnos tudom, hogy nem mindenki szerencsés annyira, hogy pozitív emlékként gondoljon vissza a jogosítvány megszerzésére. Újrakezdős diákomtól már hallottam, hogyan emlékezett vissza a jogositvány szerzésére és szomorúan konstatáltam a mondatát: “Csak legyen meg a jogsim és soha többet nem vezetek!”. Ez a mondat az oktatói munkára utalva, sosem hangozhatna el, de valljuk be, minden szakmában vannak hiányosságok. 

Az oktatásban töltött évek alatt egy nagyon széles skálán volt szerencsém megtapasztalni az embereket és az adott helyzetekre való reakciójukat. Ezek az évek előresegtettek abban, hogy a diák minden rezdüléséből tudjam, mi járhat a fejében egy adott szituáció láttán, illetve egy egészen biztos képet lássak arról, hogy hogyan fog reagálni. Ez az a tudás, amivel az új ügyfeleimet szeretném hozzásegíteni a vezetés örömének újra felfedezésében. Hiszem, hogy bármilyen problémája is van a vezetéssel, nem tud újat mutatni nekünk, de kérem, tegyen minket próbára!

De miért mi?

Mi az oktatói kapacitásunk teljes egészét csak erre a szolgáltatásra fordítjuk. Nincs kifogás, nincs mellébeszélés, csak a gyakorló vezetés. Nem kell attól tartania, hogy más diák jelentősen elfoglalja a kapacitásunkat, mert nálunk jogosítványszerzés nincs lehetőség, nem indítunk KRESZ tanfolyamokat, itt csak az újrakezdőkkel foglalkozunk. Ezen felül, ami még garantálja az oktatás minőségét és biztonságát, az az érvényes járművezető szakoktató igazolvány és az érvényes oktatójármű minősítéssel rendelkező járműpark. Ezen felül a Magyar Szlalom Bajnokságban végig versenyzett öt év és az azóta is szinten tartott autóversenyzési tapasztalat abban segit, hogy valós vezetési tudást tudjunk átadni úgy, hogy az az alázat rovására nem megy. A közút nem versenypálya és a versenypálya sem közút.

Saját gyártású tananyagunk, amivel a meglévő tudását frissíteni és bővíteni tudja, egy egészebb képet tud bemutatni a mindennapi közlekedésünkről. Részletesen mutatunk be bizonyos debreceni csomópontokat, amelyek rendre nehézséget okoznak és a csúcsforgalmi időszakban gyakran komoly torlódásoknak okai. De hitvallásunk az, hogy a problémáról kár is beszélni, ha nincs rá megoldásunk. Legyen részese a szolgáltatásunknak és lássa meg mennyire komolyan gondoljuk mi ezt!

www.restartautosiskola.hu

Hasonló bejegyzések

Vezetéstechnikai tréning a Restart Autósiskolánál

Vezetéstechnikai tréning a Restart Autósiskolánál

A mindennapi sofőröknek vezettük be új szolgáltatásunkat, a vezetéstechnikai képzést. Itt már nem a kuplung, a fék és a váltás helyes sorrendjével vagy a Fórum parkolón felhajtással foglalkozunk, hanem már egy mélyebb, részletesebb tudást adunk át.  Ez az...

bővebben
Karakterek az úton – vezetési stílusok

Karakterek az úton – vezetési stílusok

Szinte már általánositani is lehetne, vannak olyan visszatérő jelenségek , szereplők az utakon. Nézzünk rá néhány példát, esetleg magadra ismersz a felsorolásban lévők között? A vasárnapi úrvezető Különös ismertetőjegyei: Általában 70 év feletti, kalapos úr, egy...

bővebben

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük